Решение #
1. No, Andrew White didn’t anticipate his first lesson in chemistry to be interesting.
(Нет, Эндрю Уайт не ожидал, что его первый урок химии будет интересным)
2. The teacher started the lesson with performing chemistry demonstrations.
(Учитель начал урок с того, что он продемонстрировал химические опыты)
3. The teacher used beakers and bottom flasks.
(Учитель использовал лабораторные стаканы и колбы)
4. Yes, the teacher used goggles and gloves when performing his experiment. No, I don’t think that the demonstration was potentially dangerous. I suppose that protective wear was part of the performance.
(Да, учитель использовал защитные очки и перчатки, когда показывал опыт. Нет, я не думаю, что опыт был потенциально опасным. Я полагаю, что защитная одежда была частью представления)
5. I think that Andrew White is a chemistry teacher or a chemist, because he says that he can write down all the chemical equations that can explain the transformation performed by the teacher.
(Я думаю, что Эндрю Уайт – учитель химии или химик, потому что он говорит, что может записать химические уравнения, которые могут объяснить превращение, которое показал учитель)
6.
1. The teacher put on safety goggles and gloves.
(Учитель надел защитные очки и перчатки)
2. He put three beakers with some liquid on the table.
(Он поставил три лабораторных стакана с некоторым количеством жидкости на стол)
3. The teacher put a large round bottom flask at the center of the table.
(Учитель поставил большую круглую колбу в центр стола)
4. He poured the liquids from the two beakers into the large flask.
(Он перелил жидкости из двух лабораторных стаканов в большую колбу)
5. He swirled the content of the flask to mix the liquids.
(Он взболтал содержимое колбы, чтобы смешать жидкости)
6. The teacher took the third beaker and poured the content into the flask.
(Учитель взял третий лабораторный стакан и вылил содержимое в колбу)
7. He swirled the flask and stepped aside.
(Он взболтал колбу и отошел на шаг назад)
8. The liquid in the flask turned into golden-yellow and then became blue, and then vice versa.
(Жидкость в колбе стала золотисто-желтой, затем голубой, а затем наоборот)
7. Yes, I have watched chemistry experiments and demonstrations during our chemistry class. These experiments involved the changing of the color of liquids.
(Да, я видел химические эксперименты и опыты во время урока химии. Эти эксперименты включали в себя изменение цвета жидкостей)
8. I find chemistry exciting but at the same time complicated. I think it’s very interesting to be a chemist because you can perform different experiments, but you must also understand all the chemical equations.
(Я думаю, что химия захватывающая, но в то же время сложная. Я думаю, что быть химиком очень интересно, потому что можно проводить различные эксперименты, но также необходимо понимать все химические уравнения)
9. I think people find it difficult to understand chemical equations and learn all the chemical elements together with their characteristics.
(Я думаю, что людям сложно понять химические уравнения и выучить все химические элементы вместе с их характеристиками)